2013. november 18., hétfő

Egészben sült töltött karaj, kicsit másképpen

Amikor megkérdezem családom férfi tagjait mit készítsek húsból, mindig a fokhagymás sült húst mondják. Egy idő után megunja az ember, hiába készítem hol karajból, hol lapockából, hol tarjából. Unalmas na. Volt egy egész karajom, gondoltam egy kicsit újítok rajta. Bármivel tölthető nekem most ezek voltak itthon.
A végeredmény egy szaftos, nem kiszáradt, nem túl zsíros igazán finom étel lett.


Hozzávalók:
800 gr egész karaj
100 gr füstölt szalonna
100 gr lángolt kolbász
1 kis szál póréhagyma
só, bors, kakukkfű
2-3 ek mustár
olaj
alufólia


Elkészítés:
A szalonnát, kolbászt és a póréhagymát felszeleteltem.
A húst mintha szeletekre vágnám, de nem vágtam át csak ¾-ig. Alufóliával kibélelt tepsibe tettem. Alaposan besóztam borsóztam, megszórtam kakukkfűvel. Minden szelet közé tettem a szalonna- hagyma- kolbász trióból. Körbekentem a mustárral, majd becsomagoltam az alufóliába. 180°-ra előmelegített sütőben sütöttem 1 óra 15 percig, ekkor kibontottam a fóliát, jól meglocsoltam a húst a szaftjával és visszatettem pirosodni. Kb. 20 perc kellett neki.
A gyerekeknek szimpla szeleteteket, magunknak duplákat szeleteltem fel. Rizzsel és savanyúsággal tálaltam.

Egy kis különlegesség, nem kell mindig klasszikus sült hús J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...